Reclame zien we overal: op straat, op internet, in bladen, op radio en televisie. Reclame is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Met reclame willen merken je vertrouwen en sympathie winnen, je aansporen om een product te kopen of je gedrag veranderen. Door in te spelen of je behoeften en verlangens.
Kan reclame maatschappelijke vooruitgang voeden? Kan reclame bijdragen aan een betere wereld? En voel je je daardoor geïnspireerd of aangesproken? Reclame die dat doet noemen we BetereReclame. Coalitie Betere Reclame is benieuwd naar wat mensen betekenisvolle reclame vinden, waartoe ze zich aangetrokken voelen. Op beterereclame.nl wordt aan bezoekers gevraagd reclames te scoren op persoonlijke relevantie en maatschappelijke impact. Met de kennis die ze opdoet wil de Coalitie bedrijven en instellingen ondersteunen om hun reclame een betere impact te laten maken, een impact van betekenis. Zowel voor mensen individueel als voor de wereld. |
Organisatie/initiatiefnemer:
Awareness Initiatives, b-open, BBK/Door Vriendschap Sterker en Green Inc.
Omschrijving initiatiefnemers:
De oprichters van Awareness Initiatives, b-open, BBK/Door Vriendschap Sterker en Green Inc. (Aafke van Sprundel, Bart Bruggenwirth, Veronique Swinkels en Ynzo van Zanten) houden zich al jaren bezig met de maatschappelijke betekenis van merken. Zij geloven:
|